Σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας τις πρώτες 10 ημέρες εφαρμογής του νέου ΚΟΚ έγιναν σχεδόν 50.000 έλεγχοι σε όλη τη χώρα. Στο 25% απ' αυτούς δεν διαπιστώθηκε παράβαση, πράγμα που έγινε στο υπόλοιπο 75% και στο 15% απ' αυτό αφαιρέθηκαν άδειες οδήγησης.
Η χρυσή πεντάδα των παραβάσεων απαρτίζεται από: υπέρβαση ορίου ταχύτητας (23%), μή χρήση κράνους (9,4%), μή χρήση ζώνης (7%), οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (4%) και χρήση κινητού (2,4%).
Διαπίστωση πρώτη: Δεν πρέπει να θεωρείται ιδιαίτερα ικανοποιητικό ποσοστό -για αρχή εφαρμογής νέων μέτρων- μόνο ο 1 στους 4 ελεγχόμενους να μην είναι παραβάτης.
Διαπίστωση δεύτερη: Με τους μετριοπαθέστερους υπολογισμούς το κράτος θα εισπράξει πάνω από 4,5 εκ. € από τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις 5 πρώτες, μόνο, παραβάσεις. Αν υπολογίσει κανείς κι άλλες 3 "αλμυρούτσικες" (κόκκινο φανάρι, αντικανονικό προσπέρασμα και επικίνδυνη οδήγηση), τότε μαζεύεται ακόμη 1.140.000 €. Είναι βέβαιο, πως αν προστεθούν τα πρόστιμα και για τις υπόλοιπες παραβάσεις, τότε η συγκομιδή ξεπερνάει αρκετά τα 10 εκ €. Καθόλου άσχημα για 10 ημέρες.
Διαπίστωση τελευταία: Αν μειωθούν οι παράλογα υψηλές τιμές των ΙΧ και -μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας- αυξάνονται τα πρόστιμα του ΚΟΚ μάλλον περισσότερα θάναι τα δημόσια έσοδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου